27. June
What documents are needed to get a mortgage?
Před uzavřením hypoteční smlouvy vyžadují banky od žadatele o hypotéku hned několik typů dokumentů.
1. Doklady totožnosti
- Občanský průkaz, event. další doklad (pas, ŘP, rodný list)
- Doklad o současné adrese vyžadují jen některé banky (může být faktura nebo výpis, kde je uvedeno vaše jméno a adresa)
2. Doklady o příjmu
- Formulář konkrétní banky – potvrzení o výši příjmů. Zaměstnanci dokládají potvrzení o příjmu ze svého zaměstnání za dobu obvykle posledních 3-6 měsíců, kdy nesmí být zaměstnanec ve zkušební, ani ve výpovědní lhůtě. OSVČ dokládá daňové přiznání za poslední dvě zdaňovací období
- V některých případech je třeba doložit i výpisy z účtu, na který žadateli přichází mzda, většinou jeden aktuální a jeden starší než půl roku
- Podnikatelé předkládají kopie daňového přiznání většinou za poslední 2 účetní období + potvrzení finančního úřadu o bezdlužnosti a doklad o zaplacení daně
3. Doklady k účelu úvěru
- Koupě nemovitosti – kupní smlouva (smlouva o budoucí kupní smlouvě, návrh kupní smlouvy), list vlastnictví
- Výstavba nemovitosti – stavební povolení, list vlastnictví ke stavebnímu pozemku (KN), geometrický plán, projekt s rozpočtovými náklady, případně smlouva o dílo nebo výstavbě se stavební firmou
- Rekonstrukce – list vlastnictví (KN), přehled rozpočtových nákladů, případně ohlášení stavebnímu úřadu nebo stavební povolení
- Znalecký posudek hodnoty nemovitosti - většinou si je banky zajišťují svými smluvními znalci
We will gladly help you
Guide to choosing a mortgage How to use our calculator Send a querynebo volejte 775 115 118
We will gladly help you how to use the mortgage calculator, or we will guide you through the process of selecting a mortgage.
91 460 CZK
an average amount we save each client during fixation period
762 242 370 CZK
the volume of requests over the last month
102 mortgage products
by comparison from the offer of housing loan products