Jaké doklady jsou potřeba pro získání hypotéky?

Zálohy na sociální a zdravotní
Co v článku najdete:
1. Doklady totožnosti
2. Doklady o příjmu
3. Doklady k účelu úvěru

Před uzavřením hypoteční smlouvy vyžadují banky od žadatele o hypotéku hned několik typů dokumentů.

1. Doklady totožnosti

  • Občanský průkaz, event. další doklad (pas, ŘP, rodný list)
  • Doklad o současné adrese vyžadují jen některé banky (může být faktura nebo výpis, kde je uvedeno vaše jméno a adresa)

2. Doklady o příjmu

  • Formulář konkrétní banky – potvrzení o výši příjmů. Zaměstnanci dokládají potvrzení o příjmu ze svého zaměstnání za dobu obvykle posledních 3-6 měsíců, kdy nesmí být zaměstnanec ve zkušební, ani ve výpovědní lhůtě. OSVČ dokládá daňové přiznání za poslední dvě zdaňovací období
  • V některých případech je třeba doložit i výpisy z účtu, na který žadateli přichází mzda, většinou jeden aktuální a jeden starší než půl roku
  • Podnikatelé předkládají kopie daňového přiznání většinou za poslední 2 účetní období + potvrzení finančního úřadu o bezdlužnosti a doklad o zaplacení daně

3. Doklady k účelu úvěru

  • Koupě nemovitosti – kupní smlouva (smlouva o budoucí kupní smlouvě, návrh kupní smlouvy), list vlastnictví
  • Výstavba nemovitosti – stavební povolení, list vlastnictví ke stavebnímu pozemku (KN), geometrický plán, projekt s rozpočtovými náklady, případně smlouva o dílo nebo výstavbě se stavební firmou
  • Rekonstrukce – list vlastnictví (KN), přehled rozpočtových nákladů, případně ohlášení stavebnímu úřadu nebo stavební povolení
  • Znalecký posudek hodnoty nemovitosti – většinou si je banky zajišťují svými smluvními znalci